Covid-19 - allting du behöver veta om din resa

Vi har satt samman följande informationssida för att hjälpa dig med dina reseplaner. Under tiden ber vi dig att inte kontakta oss via telefon. Just nu är det många som försöker komma i kontakt med oss på grund av Covid-19 pandemi, och det kan vara långa svarstider på telefonen. Vi tackar för ditt tålamod.

Hantera dina resor på Min sida på Bravofly

Undvik den långa väntetiden för att tala med vår kuntjänst.
Du kan ändra eller avboka din bokning genom att skicka en förfrågan via ditt konto.

Hantera dina resor på Min sida på Bravofly

Undvik den långa väntetiden för att tala med vår kuntjänst. Du kan ändra eller avboka din bokning genom att skicka en förfrågan via ditt konto.


Har din resa blivit inställd?

Vi är medvetna om att det är en exceptionellt stressig och svår tid och att många av er söker efter svar. Under tiden som vi försöker hantera denna utmanande situationen, ber vi alla kunder att avvakta tills vi kontaktar er. Om din resa är inställd, behöver du inte göra någoting. Vi kommer kontakta dig angående din återbetalning inom snar framtid.

Alla avbokningar orsakat av coronaviruset och återbetalningsalternativ som finns tillgängliga för kunder hanteras enligt gällande regler.

På grund av hög belastning av förfrångningar kommer det ta längre tid än vanligt att hantera återbetalningar. Vi gör allt vi kan för att kunna hjälpa dig så fort som möjligt.


Vill du avboka din resa?

Hantera din bokning via ditt kundkonto.

Vi  är medvetna om att denna pandemi har påverkat tusentals kunder och deras resplaner. De senaste veckorna har vi arbetat hårt med att hantera avbokningar och återbetalningar på vår sida.

Du kan hantera din bokning via ditt kundkonto, på vår sida. Din avbokningsförfrågan kommer omedelbart läggas till i vårt system och vår kundtjänst kommer hantera bokningen så snabbt som möjligt, prioriterat efter närmaste avresa.

Alla avbokningar orsakat av coronaviruset kommer återbetalas i enlighet med gällande regler.

Kom ihåg: Om myndigheterna (krisinformation.se) inte har implementerat några resebegränsningar som kommer att påverka din resa eller destination, kommer din avbokningsbegäran att hanteras efter standardvillkoren för avbokningar.

Med tanke på de exceptionella omständigheterna, kan det ta oss längre tid än vanligt för oss att hantera din avbokningsförfrågan. Vi kommer göra allt vi kan för att uppdatera dig så fort som möjligt.


Vill du ha mer infromation om din nästa resa/destination?

Här finns användbara länkar som håller dig uppdaterad:

Som du vet utvecklas situationen ständigt och vi kanske inte alltid lyckas leverera den senaste informationen i realtid. Många flygbolag avbokar sina flyg, länder över hela världen fortsätter att genomföra strängare restriktioner för rörelse och resor för sina egna medborgare samt icke medborgare.

För den senaste informationen för vajre specifikt land, vänligen besök “Svenska ambassaden” Där hittar du den fullständiga informationen om varje land, med den senaste informationen om varje destination. Du kan också hitta uppdateringar om ditt resmål genom att besöka regeringens eller utrikeswebbplatsens i det land du reser till.

För att hålla dig uppdaterad om ditt flyg, vänligen besök flygbolagets hemsida. Många flygbolag tillåter sina kunder att ändra avresedatum, beroende på tillgänglighet. Nedan hittar du webbplatslänkar till alla större flygbolag som våra kunder har bokat med. Vi vill tacka dig igen för ditt tålamod och förståelse under dessa svåra tider.